reklama

Poučenie za dve stovky

Možno aj balada o tom ako prísť o to, čo nemáte.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (9)

„Je otec doma?“ zazvonil neznámy tvor pri dverách rodinného domu.

„Nie je doma. Je v práci. Veď sú tri hodiny poobede!“ odvetil znudený študent, pretože ho zvonček vytiahol od hrania Warcraftu.

„Ale on si u mňa objednal zemiaky.“ Nenechal sa odbiť neznámy tvor.

„Tak ich dajte do komory,“ lenivo mykol rukou. „Ale on mi ešte nezaplatil? Ja musím pre tie zemiaky najprv ísť!“ 

Študent ostal v pomykove. Chcel sa tvora čo najskôr zbaviť. Čo ho zaujíma nejaká zelenina? Nech si to dohodne s tatkom sám. „A čo mám teraz robiť?“ zastonal študent.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

„No...“ začal tvor premýšľať. Študent to však nespozoroval. Akoby aj mohol? „ ...s tvojim otcom sme sa dohodli, že mi dá za tie zemiaky dvesto korún. Ja musím aj natankovať a no skočil by som pre tie zemiaky, len sem dve dediny a hneď ti ich aj uložíme do pivnice.“ Z auta vykukli ďalšie tri hlavy.

„Veď tatko o tom vie,“ prehovorila jedna. Ešte chvíľu naliehali... Na ulici bolo plno ľudí, veď keby ho chcel oklamať, tak to nebude robiť verejne, či nie?  Nakoniec sa študent načiahol po peňaženku a vybral zelenú bankovku.

„A kedy prídete? Aby som bol doma.“ „Tak za hodinku.“  Poďakovali a zmizli. Zemiaky sa nikdy neobjavili. Otec ho vysmial, mama mu vynadala a mne to nedalo o tom nenapísať.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Bolo zaznamenaných viac prípadov s podobným scenárom. Teda v našej dedinke – v údolí, alebo povodí lužných lesov. Ale deje sa to bežne. Babky rapotačky spomínali, že to bol vraj syn miestnej cigánky – takej lepšej, ktorý fetuje a chudák nevie ako by si inak privyrobil.    

Lenka Ivančíková

Lenka Ivančíková

Bloger 
  • Počet článkov:  7
  •  | 
  • Páči sa:  0x

milujem, tancujem a píšem :) Zoznam autorových rubrík:  Príhody z dedinyNázoryDenník červíkaPrvotiny

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu